„Day Zero” – PUMA x Central Saint Martins

on
„Day Zero” – PUMA x Central Saint Martins

Sportowa marka PUMA połączyła siły z londyńską szkołą projektową Central Saint Martins, by zbadać zrównoważone technologie w produkcji tekstyliów. CSM słynie nie tylko z kreatywności swoich pracowników, ale także uczniów i absolwentów. Ukończyły ją bowiem takie osoby jak Stella McCartney czy Richard Quinn. Efekty ich współpracy z PUMA możemy podziwiać w nowej kolekcji ubrań i butów “Day Zero”.

Nazwa wspólnej linii ubrań i butów inspirowana jest sytuacją braku wody w Kapsztadzie, gdzie trwające susze zmusiły lokalne władze do ustalenia daty “Day Zero”, kiedy krany w mieście zostaną wyłączone. Aby podkreślić temat, marka umieściła na poszczególnych elementach kolekcji mapę Kapsztadu. PUMA wdrożyła nowoczesną metodę barwienia, czyli “Dope Dye” oraz druk cyfrowy, które zmniejszają zużycie chemikaliów i wody. “Day Zero” jest jedynie zapowiedzią dalszych działań marki na rzecz środowiska, gdyż planuje wprowadzić te technologie do pozostałych kolekcji.

Metoda “Dope Dye” polega na eliminacji jednego etapu procesu barwienia, w wyniku czego ogranicza się zużycie wody oraz chemikaliów. Zmniejszenie ilości odpadów wykracza poza cykl produkcyjny, dlatego PUMA skorzystała z rozwiązania bardziej zrównoważonego marketingu. Obrazy do kampanii “Day Zero” zostały wyprodukowane cyfrowo, przy użyciu technologii digitalowego domu mody The Fabricant. Stosując bawełnę z inicjatywy Better Cotton Initiative, PUMA znacznie zmniejsza zużycie wody podczas produkcji swoich kolekcji. W 2019 marka zaoszczędziła ponad 13 miliardów litrów wody.

Kolekcja “Day Zero” dostępna jest w sprzedaży w oficjalnych sklepach PUMA oraz na PUMA.com