Każdy sezon w modzie rządzi się swoimi prawami – to nie tylko jeśli chodzi o ubrania czy dodatki, ale przede wszystkim buty. Jak wiadomo, moda lubi zataczać koło, przez co pewne elementy z dawno minionych lat hucznie powracają w odświeżonej formie. W tym roku obowiązuje ukłon w stronę minimalizmu w formie i kształcie obuwia, przejawiający się przede wszystkim kwadratowymi noskami w butach, które mają lekko wydłużone czubki. Kolorystyka na jesień i zimę to czerń, odcienie brązu, ciepłych beży, trochę granatu, a także czerwone akcenty.
Przede wszystkim – klasyka
Pod względem zakupu obuwia, klientki można podzielić na dwie grupy. Panie konserwatywne interesują się wyłącznie klasycznymi modelami, wychodząc z założenia, że są one ponadczasowe i zawsze dobrze się w nich wygląda. Są też kobiety, które chcą się w jakiś sposób wyróżnić, dodać pazur do całej stylizacji, dla których wszelkiego rodzaju zdobienia czy wyrazistsze, czasem nawet ekstrawaganckie kolory będą doskonałym uzupełnieniem.
– Niektóre nasze Klientki kupują te same modele w kilku kolorach, by pasowały do każdej stylizacji. Ale mamy i takie, które swój ulubiony model od razu zamawiają w całym dostępnym zestawie kolorystycznym. Stosujemy bardziej ożywione kolory, np. w kolekcji jesienno-zimowej pojawi się czerwień oraz rudy. Chcemy w ten sposób zrekompensować brak słońca i światła. Co roku ok. 10% naszej kolekcji wymyka się standardom – w sam raz dla Pań lubiących zaszaleć – mówi Jacek Brożek z firmy Bravo Moda.
Czym zaskoczy nas ten sezon?
Niewątpliwie jesienią tego roku będą królowały loafersy – buty na płaskim obcasie z języczkiem, inspirowane męskim obuwiem. Nie tylko idealnie pasują do codziennych stylizacji, ale są także bardzo wygodne.
– Nasza kolekcja jest już kompletna. Znajdzie się w niej ponad 30 modeli w różnej kolorystyce. Specjalizujemy się w czółenkach damskich, więc jest ich najwięcej, lecz systematycznie rozszerzamy kolekcję o inne modele. O tym sezonie możemy powiedzieć krótko: „klasyczne piękno z nutką nostalgii” – dodaje Marcin Wójcik z firmy Bravo Moda. Zmiana stylu życia spowodowana koronawirusem spowodowała mniej okazji do różnego rodzaju wyjść, co sprawiło, że zmalało zainteresowanie modelami wyjściowymi czy wieczorowymi. Dlatego też w tym sezonie większość marek dostosowujących się do nowej rzeczywistości wprowadziła do swojej oferty szeroki wachlarz modeli do użytku na co dzień.